Van harte gefeliciteerd met uw voornemen te gaan trouwen of uw partnerschap officieel te laten registreren!
Om uw digitale aangifte te kunnen vastleggen heeft u de volgende zaken nodig:
- uw DigiD code;
- scans van uw legitimatiebewijzen en van de legitimatiebewijzen van uw getuigen, zodat u deze tijdens de aangifte kan uploaden;
Heeft u voldoende informatie, dan kunt u starten met de aangifte. U begint met het invullen van de Beschikbaarheid. Als u daar de datum, locatie en eventueel de naam van de trouwambtenaar hebt ingevuld, kunt u verder gaan door op de knop < Start aanvraag> te klikken.
Heeft u geen voorkeur voor een trouwambtenaar? Geef dit dan alstublieft ook aan.
Houdt u er rekening mee dat aan het eind van de aangifte gevraagd wordt om via iDEAL de kosten te voldoen.
Wilt u gebruik maken van één van onze externe locaties voor de voltrekking, dan moet u eerst contact opnemen met die locatie zodat u de datum en tijdstip van de voltrekking kan vastleggen. Daarna kunt u uw digitale aangifte bij ons in orde maken. Houdt u er rekening mee dat u extra kosten verschuldigd kunt zijn aan de locatie als dat niet één van de gemeentehuizen betreft. Dit bedrag spreekt u af met de locatie.
U kunt ook besluiten om de voltrekking van uw huwelijk/geregistreerd partnerschap kosteloos te laten uitvoeren. Dit kan alleen op maandag om 09:00 en 09:15 uur en is alleen voor bruidsparen waarvan minimaal 1 van de partners in Noordwijk woont. Bij de Beschikbaarheid klikt u dan op <Ja> bij de vraag Betreft het een gratis huwelijk.
De voorwaarden voor het kosteloos huwelijk/geregistreerd partnerschap vindt u hier
Op de woensdagen om 11:00 en 11:30 uur kunt u uw huwelijk of geregistreerd partnerschap tegen een gereduceerd tarief laten voltrekken. Bij de Beschikbaarheid kiest u dan voor de optie Gemeentehuis gereduceerd tarief.
De voorwaarden voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap tegen gereduceerd tarief vindt u hier
Meer informatie vindt u door bij ieder onderdeel op de i-button rechtsonder op de foto te klikken.