U gaat uw geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk. U kunt hiervoor samen naar het gemeentehuis komen. U ondertekent dan de akte van omzetting. Dit is gratis en kan tijdens de openingstijden van het gemeentehuis. Neemt u hiervoor contact op met het Team Klantcontactcentrum 071 36 60 000. Er zijn geen getuigen nodig en u hoeft geen jawoord te geven.

 

Als u een complete ceremonie wilt voor de omzetting (bijvoorbeeld in de trouwzaal of in 1 van onze externe locaties), dan kunt u daarvoor hier de afspraak maken. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht en die kosten moet u aan het einde met iDEAL voldoen. Ook hier zijn geen getuigen nodig.

 

Om de afspraak voor de ceremonie vast te leggen, heeft u de volgende zaken nodig:

  • uw DigiD code;
  • scans van uw legitimatiebewijzen, zodat u deze tijdens de aangifte kan uploaden

 

Heeft u voldoende informatie, dan kun u starten met de aangifte. U begint dan met het invullen van de Beschikbaarheid. Als u daar de datum, locatie en eventueel de naam van de trouwambtenaar hebt ingevuld, kunt u verder gaan door op de knop <Start aanvraag> te klikken.

 

Wilt u gebruik maken van één van onze externe locaties voor de omzetting, dan moet u eerst contact opnemen met die locatie zodat u de datum en tijdstip van de omzetting kan vastleggen. Daarna kunt u de digitale aangifte bij ons in orde maken.

 

Meer informatie vindt u door bij ieder onderdeel op de i-button rechtsonder te klikken.

U gaat uw geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk. U kunt hiervoor samen naar het gemeentehuis komen. U ondertekent dan de akte van omzetting. Dit is gratis en kan op afspraak tijdens de openingstijden van het gemeentehuis. Neemt u hiervoor contact op met het Team Klantcontactcentrum 071 36 60 000. Er zijn geen getuigen nodig en u hoeft geen jawoord te geven.

 

Als u een complete ceremonie wilt voor de omzetting (bijvoorbeeld in de trouwzaal of in 1 van onze externe locaties), dan kunt u daarvoor hier de afspraak maken. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht en die kosten moet u aan het einde met iDEAL voldoen. Ook hier zijn geen getuigen nodig.

 

Om de afspraak voor de ceremonie vast te leggen, heeft u de volgende zaken nodig:

  • uw DigiD code;
  • scans van uw legitimatiebewijzen, zodat u deze tijdens de aangifte kan uploaden

 

Heeft u voldoende informatie, dan kun u starten met de aangifte. U begint dan met het invullen van de Beschikbaarheid. Als u daar de datum, locatie en eventueel de naam van de trouwambtenaar hebt ingevuld, kunt u verder gaan door op de knop <Start aanvraag> te klikken.

 

Wilt u gebruik maken van één van onze externe locaties voor de omzetting, dan moet u eerst contact opnemen met die locatie zodat u de datum en tijdstip van de omzetting kan vastleggen. Daarna kunt u de digitale aangifte bij ons in orde maken.

 

Meer informatie vindt u door bij ieder onderdeel op de i-button rechtsonder te klikken.

Oriëntatie

Hieronder ziet u onze ambtenaren en trouwlocaties. Door te klikken op een naam uit de lijst kunt u meer informatie bekijken. Door te klikken op het sterretje voegt u deze toe aan uw favorieten. Bij beschikbaarheid ziet u daarna een lijst met al uw favorieten. Alles wat u hier kiest zal bij uw aanvraag al ingevuld zijn.

U kunt maximaal 12 maanden in de toekomst plannen.

Kies een locatie, ambtenaar of beschikbaarheid
Starten